АНОНСИ

Новини

Ідеальна громадська організація: чому ОГС потрібен організаційний розвиток?

24.12.2020

17 грудня у Вінниці на регіональному майданчику IX Форуму розвитку громадянського суспільства, який щорічно організовує Ініціативний центр сприяння активності та розвитку громадського почину «Єднання» (ІСАР «Єднання») відбулась ціла низка заходів та активностей, спрямованих на комунікацію та підтримку громадських об’єднань та громадського сектору в цілому.

Серед інших, у форматі світового кафе присутні мали нагоду подумати про твердження, які роблять організацію сильною, впливою та сталою. Так, під час сесії “Ідеальна громадська організація: чому ОГС потрібен організаційний розвиток”, яку модерували Олена Данілова, голова фонду громади “Подільська громада” та Валентина Ткачук, керівниця відділу розвитку громадянського суспільства “Інститут розвитку міст”, присутні випрацювали своє власне бачення на “ідеальне громадське об’єднання”.

Модераторки запросили гостей відвідати кімнату ілюзій громадянського суспільства Вінниці, які перед тим напрацювали члени та членкині Мережі ОГС “Місто змістів”  (переглянути і дописати свої можна тут https://bit.ly/Iluziya). Далі були розглянуті 9 сфер, визначених методологією “Інтегрована оцінка організаційного і технічного потенціалу (ITOCA)”, а саме - стратегічне планування, врядування та операційний менеджмент, людські ресурси, фінансовий менеджмент, комунікаційна стратегія, моніторинг та оцінка, мобілізація ресурсів, технічна експертиза, партнерство і мережування. Шляхом голосування було обрано 4 сфери, над якими працювали учасники та учасниці форуму у форматі світового кафе, а саме: врядування та операційний менеджмент, стратегічне планування, комунікаційна стратегія, людські ресурси.

Отже, презентуємо вам напрацювання груп та твердження, до яких, на думку присутніх на форумі, варто прагнути усім організаціям громадянського суспільства. Відео можна переглянути тут
(з 1:18:00 до 2:30:00)

Врядування та операційний менеджмент:

  1. Наявність розроблених та впроваджених політик
  2. Інтелектуальний центр прийняття рішень (CRM -система)
  3. Наявність операційного плану
  4. Звітування і корегування щодо операційного плану
  5. Дотримання демократичних принципів у врядуванні організацією
  6. Антикризовий менеджмент
  7. Моніторинг і оцінка
  8. Наявність наглядового органу (ради)
  9. Внутрішня політика
  10. Виконавча дирекція і персонал
  11. Чітка фінансова політика і звітність
  12. Система підвищення кваліфікацій
  13. Система прийняття та впровадження швидких рішень
  14. Прозорість
  15. Процесінг (алгоритми) процедури проведення окремих заходів

Стратегічне планування 

  1. Сформовані спільні цінності ГО
  2. Візія, ЦА
  3. Чітко прописані короткострокові та довгострокові цілі
  4. Чітко прописана мета та місія ГО
  5. Визначена глобальна ціль ГО (бачення ГО через 10-20 років)
  6. Наявний план розвитку на найближчі 3 роки 
  7. SWOT-аналіз
  8. Спільно напрацьований і погоджений стратегічний план
  9. Комунікаційна стратегія
  10. Чітко прописані політики, яких дотримуються в організації
  11. Визначені ймовірні ризики
  12. Рецепти проти вигорання команди 
  13. Стратегічна сесія (щонайменше один раз в рік)
  14. Розроблена та дієва фандрейзингова стратегія, яка реагує на виклики
  15. Перелік і наявність донорів та партнерів
  16. Аналіз проробленої роботи
  17. Операційний план “не в шухляді”
  18. Чіткі індикатори

Комунікаційна стратегія

  1. Розроблена комунікаційна стратегія, яка впроваджується
  2. Наявність бренд-буку
  3. Наявність фахівців в штаті (маркетолог/иня, SMM, райтер/ка)
  4. Дана стаття бюджету відноситься до пріоритету (не за залишковим принципом) 
  5. Фінансове забезпечення виконується на 100%
  6. Професійний розвиток відповідальних за комунікацію
  7. Механізм залучення додаткових спеціалістів для розвитку організації
  8. Плідна співпраця з місцевою владою щодо інформаційної підтримки
  9. Наявна технічна база (для виготовлення матеріалів, друк, реклами, відео)
  10. Стейкхолдери та партнери відкриті до співпраці
  11. Моніторинг та прийняття кращих практик
  12. Якісна цільова візуалізація
  13. Розподіл каналів комунікації згідно цілей меседжів
  14. Вчасність та оперативність
  15. Новини, а не “старини”

Людські ресурси

  1. Адекватна внутрішня мотивація
  2. Розроблення нормативної документації (політики).
  3. Стратегія управління персоналом.
  4. Наявність корпоративної культури
  5. Етичний кодекс
  6. Можливість зростання, задоволення, навчання
  7. Доступні умови
  8. Можливість впливу на сфери діяльності
  9. Прискорення соціального ліфту
  10. Використання ресурсів особистого розвитку
  11. Неформальна атмосфера
  12. Визнання команди
  13. Матеріальне заохочення
  14. Профілактика вигорання
  15. Спільний відпочинок
  16. Розширення команди

Нагадаємо, що регіональні події Форуму розвитку громадянського суспільства «Імунітет до ілюзій» проводились на місцях регіональними партнерами у межах «Ініціативи секторальної підтримки громадянського суспільства України», що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку.