Новини

Туристична стратегія міста: старт успішний

24.07.2019

За підтримки проекту Федерації канадських муніципалітетів Проект "Партнерство для розвитку міст" проміс / pleddg у Вінниці розпочинається робота зі створення Стратегії розвитку туризму з метою забезпечення розвитку туристичної галузі міста.

23 липня відбулося установче засідання щодо створення Робочої групи з розробки Стратегії розвитку туризму міста Вінниці. Понад 70 представників сфери гостинності, навчальних закладів, які готують спеціалістів у сфері туризму, науковців, представників департаментів та комунальних підприємств та експертів «ПРОМІС» обговорили спільно механізм напрацювання стратегічного документу з розвитку туризму Вінниці до 2030 року.

Заступник Вінницького міського голови Владислав Скальський наголосив, що Вінниця потребує системного і консолідованого підходу до розвитку галузі туризму, що включає в себе низку взаємопов’язаних складників: готелі, ресторани, екскурсійний та конференц-сервіси, музеї, атракції, зони дозвілля, знакові події, тощо.
- Ми разом можемо зробити з Вінниці той туристичний магніт, який будуть знати не тільки в Україні, але й далеко за її межами. Дійсно за останні декілька років ми значно наростили туристичний потенціал і ця робота дуже помітна. Окрім наших традиційних історичних пам'яток, туристичних об'єктів (як то садиба Пирогова, наш фонтан, ставка “Вервольф”) з'являються нові локації, цікавинки, родзинки нашого міста. Ми вже формуємо дійсно якісний туристичний продукт, який заслуговує на те, щоб з ним знайомилися декілька днів, - зазначив Владислав Скальський.
Також заступник мера додав, що вагомим досягненням у напрямку розвитку туризму стало затвердження Маркетингової стратегії міста Вінниці, яку Вінницька міська рада розробляла спільно з канадським проектом ПРОМІС із залученням широкого експертного кола. Документ прийнято у червні 2018 року, і вже зараз є реальні результати його втілення. Так, створено новий профільний департамент міської ради – маркетингу міста та туризму, впроваджується бренд «Вінниця – Місто ідей», за півроку взято участь у більш ніж десяти туристичних заходах, запущено сторінки у соціальних мережах Visit Vinnytsia та туристичний сайт https://vinnytsia.city, у понад 3 рази збільшився обсяг сплаченого туристичного збору в готелях та гостелах міста і до кінця сезону він вже перевищить 1 млн. грн.
Керівник групи експертів проекту ПРОМІС Ihor Lepyoshkin зауважив, що розробка стратегії буде направлена на те, що туризм в перспективі має стати повноцінною галуззю економіки і приносити місту дохід.
- Ми в цьому році провели аналіз кількості ініціатив, які ми впроваджуємо у містах-партнерах, яких є 16, серед них і Вінниця. Виявилося, що чи не найбільше ініціатив за підтримки ПРОМІС впроваджується у вашому місті. Тому що Вінниця завжди “стукає”, завжди щось хоче робити. Саме так з'явилися ідея розвивати у місті і туризм також. В першу чергу туризм звикли розглядати як один зі способів промоції міста. Але ми сьогодні зібралися, тому що відчуваємо, що туризм може стати повноцінною сферою економіки міста Вінниці, - пояснив Ігор Лепьошкін. 
Директорка департаменту маркетингу міста та туризму Galyna Maletsрозповіла, хто братиме безпосередню участь у розробці туристичної стратегії міста Вінниці.
- Мої колеги вже згадували сьогодні про роль бізнесу, тобто готелів, ресторанів, не менш важливою є роль навчальних закладів, які готують майбутніх фахівців, які мають працювати з гостями нашого міста, створювати свої стартапи в розвитку туризму. Варто згадати про роль закладів культури. Це музеї, театри, філармонія, які є частиною туристичного продукту. Також тут є представники івент-агенцій, адже подієвий туризм - це один з каталізаторів розвитку туризму. Окрім того, важливим напрямком є медичний туризм, який ми прагнемо розвивати. Тому тут є представники лікувальних установ, реабілітаційних центрів, - наголосила Галина Малець. 
Задля подальшого розвитку туризму у місті на першому зібранні активні представники туристичної галузі і громадськості сформували Робочу групу з розробки Стратегії розвитку туризму міста Вінниці. Консультанти зі стратегічного планування проекту ПРОМІС Oleksandr Voloshynskyy іSergiy Pidmogylnyy розповіли про методологію та процес розробки туристичної стратегії, а також представили зібрані матеріали до туристичного профілю міста й обговорили подальші кроки з напрацювання туристичної стратегії.
Під час підбиття підсумків заступник міського голови Владислав Скальський та керівник групи експертів проекту ПРОМІС Ігор Лепьошкін наголосили, що у Вінниці є всі шанси отримати статус туристичного центру Подільського регіону і бути включеною до національного туристичного продукту.
Загалом Стратегія розвитку туризму міста Вінниці розроблятиметься новоствореною робочою групою протягом одного року і вже навесні 2020 року буде винесений на громадське обговорення та затвердження депутатами міської ради.

За матеріалами офіційної сторінки Департаменту маркетингу міста і туризму

Фото - Сергій Олійник